- Kennisbank
- Voorbeelden van bemiddeling door de ombudsman
- Informatie over het fondsportaal van GIP
- Gedragslijn Goed omgaan met klachten
- Verwijzen naar GIP vanuit uw eigen communicatie
Informatie over het fondsportaal van GIP
Het uitwisselen van informatie tussen GIP en pensioenfondsen gaat via een beveiligd portaal. Via onze website kunt u inloggen in deze omgeving. Dit werkt veilig en eenvoudig. Vanuit ieder pensioenfondsen zijn er contactpersonen doorgegeven. De hoofdcontactpersoon kan contactpersonen die niet langer toegang nodig hebben zelf verwijderen. Voor het toevoegen van extra contactpersonen vragen we u om contact met ons op te nemen.
Goed om te weten: in de bevestigingsmail kunt u de naam ‘Vobesoft’ zien staan.
Gedragslijn Goed omgaan met klachten
De gedragslijn Goed omgaan met klachten van de Pensioenfederatie helpt pensioenfondsen bij het opstellen van een interne klachtenprocedure met een duidelijk stappenplan. Leden vinden de gedragslijn op de website van de Pensioenfederatie.
Verwijzen naar GIP vanuit uw eigen communicatie
Het is belangrijk dat u deelnemers actief wijst op het bestaan van GIP. Dit doet u in uw interne klachtenprocedure en in de (definitieve) correspondentie met uw deelnemer over zijn of haar klacht.